X°CRYO

Paikalliskylmähoitoa kehon eri alueille

Suomessa kehitetty ja valmistettu X°CRYO on suunniteltu käytettäväksi ihon, nivelten ja lihasten paikallisiin huippukylmähoitoihin eri puolille kehoa. Se soveltuu erityisesti liikkuvuuden lisäämiseen sekä tulehduksien ja turvotuksen lieventämiseen esimerkiksi polvissa, nilkoissa, ranteissa ja kyynärpäissä. Huippukylmähoitoa voi tehdä myös kasvoille siihen suunnitellulla cryofacial-maskilla. X°CRYO-laitteella hoito on helppoa, turvallista ja nopeaa.

Hyödyt

• Nopeuttaa lihasten palautumista
  • Vähentää maitohappoa
  • Lisää liikkuvuutta
  • Soveltuu urheiluvammojen, selkä-, niska-, polvi-, ja olkapääkipujen, nyrjähdysten ja muiden pehmeäkudosvaurioiden hoitoon

Huippukylmähoidon periaate

Paikallinen huippukylmähoito perustuu ihon pintasolujen termoshokkin, joka saa aivot aktivoimaan elimistön puolustusjärjestelmän. Termoshokki on kehossa ilmenevä epänormaali olosuhdemuutos, jossa kehon pintalämpötila lasketaan nopeasti paikallisesti 4°C - 0°C vain muutamissa kymmenissä sekunneissa, joka saa aikaan:

• Voimakastehoisen kipua lieventävän vaikutuksen
  • Lievitystä turvotuksessa ja tulehdustiloissa esim. niveltulehduksissa
  • Liikeratojen paranemista esim. olkanivel (jäätynyt olkapää) ja polvinivelten alueella
  • Tuki- ja liikuntaelimien liikkuvuuden paraneminen
  • Leikkausoperaatioiden jälkihoito
  • Iho-ongelmien / -oireiden palautuminen
  • Reumasairauksien oireiden lievittyminen

Pidemmät hoitojaksot saavat aikaan syvempiä anti-inflammatorisia vaikutuksia. Vasodilaatio käynnistyy hoidon jälkeen, koska keho pyrkii luonnollisesti palauttamaan pintasolujen lämpötilan epänormaalista olosuhteesta normaaliin ja täten paikallinen verenkierto ja aineenvaihdunta kiihtyvät, tuoden alueelle elintärkeitä hivenaineita ja entsyymejä. Äärimmäinen kylmyys lyhytkestoisena on ainoa turvallinen tapa tuottaa elimistössä kyseinen reaktio, ilman riskiä kudosvaurioista.

Huippukylmähoito aktivoi kehosi omat voimavarat kivun lievittämiseksi ja parantamiseksi, ilman lääkkeitä.

Ota yhteyttä

Soita ja varaa aika:

Ruuttikatu 3
95900 Kolari

© Fysio Kolari, 2022. Kaikki oikeudet pidätetään.

Soita ja varaa aika:

Ruuttikatu 3